Terug
Gepubliceerd op 04/02/2022

Besluitenlijst  gemeenteraad

di 25/01/2022 - 19:30 Meerdael
  • Goedkeuring ontwerp notulen

    • Goedkeuring ontwerp notulen

      Goedgekeurd

      De gemeenteraad neemt kennis van de ontwerpnotulen, opgesteld door de algemeen directeur, van de vorige vergadering van 21 december 2021.

      De gemeenteraadsleden nemen er nota van dat tot het einde van de huidige vergadering opmerkingen kunnen gemaakt worden betreffende de redactie van de notulen.

  • Openbaar

    • Normaal

      • Goedkeuring ontwerp notulen

        • Wijze van vergaderen gemeenteraad en OCMW-raad januari 2022

          Goedgekeurd

          Artikel 1Ingevolge de gemeenteraadsbeslissing van 10 november 2020 Besluit burgemeester - politieverordening organisatie zittingen van de bestuursorganen van gemeente en OCMW worden de gemeenteraad en OCMW-raad van 25 januari 2022 georganiseerd via Teams. De raadsleden nemen digitaal deel aan de vergadering en de openbaarheid van de vergadering wordt gegarandeerd doordat pers en publiek deze vergaderingen kunnen volgen via Livestream.

      • Financien

        • 185.3/472.1 - Meerjarenplanwijziging 2020-2025 kerkfabriek Sint-Jan-Evangelist

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad besluit de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek Sint-Jan-Evangelist goed te keuren. 

      • Secretariaat

        • 172.2 - Eretitels – Toekenning eretitel van ere-gemeenteraadslid Rita Decock

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad besluit aan mevrouw Rita Decock de eretitel van ere-gemeenteraadslid toe te kennen.

      • Ruimtelijke ordening en leefmilieu

        • 520.01 - Protocol inzake elektronische mededeling van persoonsgegevens tussen EcoWerf en de gemeente

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad keurt het protocol inzake de gegevensuitwisseling met EcoWerf goed.

          PROTOCOL VOOR DE ELEKTRONISCHE MEDEDELING VAN PERSOONSGEGEVENS TUSSEN ECOWERF EN GEMEENTE Oud-Heverlee

          in het kader van de verwerking van persoonsgegevens door de lokale besturen en de intercommunale EcoWerf met het oog op het beheren van afval.

           

          Dit protocol wordt gesloten conform artikel 8, §1, van het decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensverkeer.

           

          TUSSEN

          EcoWerf, intergemeentelijk Milieubedrijf Oost-Brabant, hier vertegenwoordigd door Jonathan DE WITTE, algemeen directeur, ingeschreven in het KBO met ondernemingsnummer 0862.492.920 waarvan de administratieve zetel zich bevindt te Aarschotsesteenweg 210, 3012 Leuven

          hierna: “INSTANTIE 1” of EcoWerf;

           

          EN

          De gemeente Oud-Heverlee met zetel te Gemeentestraat 2, 3054 Oud-Heverlee, vertegenwoordigd door het college van burgemeester en schepenen, voor wie tekenen: de burgemeester en de algemeen directeur in uitvoering van het gemeenteraadsbesluit van 25 januari 2025, ingeschreven in het KBO met nummer 0207.523.679  waarvan de administratieve zetel zich bevindt te Gemeentestraat 2, 3054 Oud-Heverlee

           

          hierna: “INSTANTIE 2” of gemeente;

          INSTANTIE 1 en INSTANTIE 2 worden hieronder ook wel afzonderlijk aangeduid als een “partij” of gezamenlijk als de “partijen”;

           

          NA TE HEBBEN UITEENGEZET

          1. De gemeente Oud-Heverlee is een lokale overheid waarvan de werking is vastgelegd in het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur (hierna DLB).
          2. EcoWerf is een opdrachthoudende intercommunale vereniging met rechtspersoonlijkheid waarvan de werking is vastgelegd in het DLB die de taken aangaande afvalbeheer uitvoert conform het decreet van 23 december 2011 betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen en andere relevante decretale en reglementaire bepalingen.
          3. De gemeente Oud-Heverlee is vennoot van EcoWerf en heeft aan EcoWerf bij gemeenteraadsbeslissing beheersoverdrachten gedaan in kader van haar afvalbeleid.
          4. EcoWerf heeft op basis van de beraadslaging (machtiging) Nr 32 / 2006 van 29 november 2006 van de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de daaropvolgende uitbreidingen toegang tot de gegevens van het rijksregister voor de doeleinden bepaald in deze machtigingen. In het kader van een efficiënte en burgergerichte dienstverlening bij de opstart van de diensten geleverd door EcoWerf is het nodig dat er een snelle gegevensuitwisseling bij een verhuis plaatsvindt. Hiervoor is de machtiging ontoereikend doordat de gegevens niet snel genoeg aangeleverd worden. Om de efficiënte dienstverlening te bereiken is de relevante gegevensuitwisseling tussen de gemeente en EcoWerf wenselijk in kader van hetgeen hierna omschreven wordt.
          5. De partijen wensen overeenkomstig artikel 8, §1, van het decreet van 18 juli 2008 betreffende het elektronische bestuurlijke gegevensverkeer een protocol te sluiten met betrekking tot de elektronische mededeling van persoonsgegevens. Dit protocol wordt bekendgemaakt op de website van alle partijen.
          6. Dit is een protocol in twee richtingen:
            1. De gemeente deelt de relevante persoonsgegevens bij verhuis (binnen de gemeente / nieuwe inwoners) met EcoWerf om de opstart van de diensten door EcoWerf aan de betrokken inwoners mogelijk te maken.
            2. Ecowerf deelt gegevens over de aanrekening met de gemeente om sociale correcties (kortingen of vrijstellingen) omwille van medische of andere redenen toe te laten. Het behoort tot de autonomie van de gemeente om al dan niet sociale correcties in te voeren.
          7. De functionaris voor gegevensbescherming van EcoWerf heeft op 26/11/2021 advies met betrekking tot een ontwerp van dit protocol gegeven.
          8. De functionaris voor gegevensbescherming van de gemeente heeft op 2/12/2021 advies met betrekking tot een ontwerp van dit protocol gegeven.

          WORDT OVEREENGEKOMEN WAT VOLGT:

          Artikel 1: Onderwerp

          In dit protocol worden de voorwaarden en modaliteiten van de elektronische mededeling van de persoonsgegevens zoals omschreven in artikel 3 tussen partijen uiteengezet.

          Artikel 2: Rechtvaardigingsgronden van zowel de mededeling als de inzameling van de persoonsgegevens

          EcoWerf, als opdrachthoudende vereniging zal de gegevens ontvangen en verwerken om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de verwerkingsverantwoordelijke rust (artikel 6, lid 1, c AVG), dit om de haar toevertrouwde doelen te bereiken:

          -          afvalpreventie

          -          afvalinzameling

          -          afvalverwerking

          -          afvalaanrekening

          De gemeente heeft de opgevraagde gegevens oorspronkelijk verzameld voor inschrijving in het bevolkingsregister, maar krijgt inzage in de verrijkte lijst met aanrekeningen om sociale correcties door middel van kortingen of vrijstellingen toe te laten.

          Artikel 3: De gevraagde persoonsgegevens en de categorieën en omvang van de gevraagde persoonsgegevens conform het proportionaliteitsbeginsel

          In onderstaande tabel wordt een overzicht gegeven van de verschillende persoonsgegevens die worden meegedeeld, alsook de verantwoording van de proportionaliteit en de bewaartermijn van de gegevens.

          Het betreft geen persoonsgegevens als vermeld in artikel 9 en/of 10 van de algemene verordening gegevensbescherming.

          Gegevens

          1. naam en voornaam;
          2. hoofdverblijfplaats;
          3. gezinssamenstelling;
          4. geboortedatum;
          5. rijksregisternummer;
          6. Bedragen gemeentelijke tussenkomst (sociale correctie)

          Proportionaliteit

          Minimale gegevens om de voornoemde doelen van EcoWerf alsmede de doelen van de betrokken gemeente mogelijk te maken. Voor het gebruik van gegevens van het rijksregister is er een machtiging.

          - Zonder de relevante gegevensuitwisseling is het voor EcoWerf niet mogelijk om voor de nieuwe inwoners het nodige te  doen om de dienstverlening zoals het aanmaken van een gebruiker, het voorzien van recipiënten,… op te starten.

          - Zonder de relevante gegevensuitwisseling is het voor de gemeente niet mogelijk om sociale correcties toe te kennen aan een gebruiker of gezin waardoor hun fiscale en/of sociale beleid niet uitgevoerd kan worden.

          Bovenstaande zijn de minimale gegevens om de voornoemde doelen van EcoWerf alsmede de doelen van de gemeente mogelijk te maken. Voor het gebruik van gegevens van het rijksregister is er een machtiging bekomen door EcoWerf.

          De meegedeelde gegevens zullen door EcoWerf gedurende 10 jaar na de laatste aanrekening worden bijgehouden om eventuele betwisting mogelijk te maken. EcoWerf is in zijn hoedanigheid van opdrachthoudende intercommunale vereniging de  verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die ze op basis van deze bepaling heeft ontvangen.

          Artikel 4: De categorieën van ontvangers en derden die mogelijks de gegevens eveneens verkrijgen

          De gemeente zal de meegedeelde persoonsgegevens in het kader van de in artikel 2, 2°, vooropgestelde finaliteiten enkel kunnen meedelen aan de medewerker(s) van de dienst die door de gemeente is aangewezen om de taken zoals opgesomd in artikel 3 te volbrengen.

          Ecowerf zal de ontvangen persoonsgegevens enkel gebruiken voor de doelen opgesomd in artikel 2.

          Personeelsleden van de gemeente en van EcoWerf krijgen slechts toegang tot de informatie noodzakelijk voor de uitvoering van de taken die bij hun functie horen.

          Elke eventuele mededeling van de gevraagde persoonsgegevens aan een derde partij door één van de partijen moet voorafgaandelijk aan de andere partij worden gemeld en moet uiteraard in overeenstemming zijn met de relevante wet- en regelgeving inzake de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens.

          Beide partijen engageren zich om de functionarissen up-to-date te houden.

          Artikel 5. Periodiciteit van de mededeling en de duur van de mededeling

          De persoonsgegevens zullen per nieuwe inwoner na inschrijving en bij wijziging als het gaat over gezinssamenstelling, verblijfplaats of naam onmiddellijk worden overgemaakt door de gemeente. EcoWerf deelt jaarlijks via beveiligde weg de lijsten met aanrekeningen in het kader van de sociale correctie.

          De mededeling van de persoonsgegevens gebeurt zolang dit protocol geldt overeenkomstig artikel 11 omdat de mededeling van de persoonsgegevens zal plaatsvinden voor zolang er sprake is van een samenwerkingsovereenkomst tussen EcoWerf en de gemeente.

          Artikel 6: Beveiligingsmaatregelen

          Volgende maatregelen worden getroffen ter beveiliging van de mededeling van de persoonsgegevens, vermeld in artikel 3:

          De gemeente en EcoWerf treffen in overleg met de eigen functionaris van de gegevensbescherming alle passende organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen ter beveiliging van de ontvangen persoonsgegevens bij verdere verwerking. Waaronder minstens volgende:

          • Software up-to-date;
          • antivirusgebruik;
          • firewall;
          • beveiligde gegevensopslag;
          • back-ups;
          • vertrouwelijkheid van medewerkers en/of beroepsgeheim;
          • veilige persoonlijke wachtwoorden;
          • toegangen tot MijnEcoWerf opnemen in de ‘uitprocedure’ bij veranderen van functie;
          • beperking van toegang tot gegevens door autorisatie en authenticatie;
          • richtlijnen over het verwerken van persoonsgegevens;
          • privacy-bewustzijn.

          Beide partijen moeten kunnen aantonen dat de in dit artikel opgesomde maatregelen werden getroffen.

          In het geval de gemeente of EcoWerf voor de verwerking van persoonsgegevens die het voorwerp zijn van voorliggend protocol, beroep doet op een verwerker (of meerdere verwerkers) doet de gemeente uitsluitend beroep op verwerkers die afdoende garanties bieden met betrekking tot het toepassen van passende technische en organisatorische maatregelen opdat de verwerking aan de vereisten van de algemene verordening gegevensbescherming voldoet en de bescherming van de rechten van de betrokkene is gewaarborgd. De gemeente sluit in voorkomend geval met alle verwerkers een verwerkersovereenkomst, volgens de VVSG-standaard, in overeenstemming met artikel 28 van de algemene verordening gegevensbescherming en een geheimhoudingsovereenkomst met de betrokken medewerkers van deze verwerkers.

          Partijen bezorgen elkaar het overzicht van de verwerkers die de gevraagde gegevens verwerken, en actualiseren dit overzicht zo nodig.

          Artikel 7: Kwaliteit van de persoonsgegevens

          Zodra de partijen één of meerdere foutieve, onnauwkeurige, onvolledige, ontbrekende, verouderde of overtollige gegevens in de persoonsgegevens, vermeld in artikel 3, vaststelt (al dan niet op basis van een mededeling van de betrokkene), meldt zij dat onmiddellijk aan de andere partij.

          Artikel 8: Sanctie bij niet-naleving

          Onverminderd haar recht om een schadevergoeding te vorderen en in afwijking van artikel 5, 2°, kunnen partijen dit protocol middels eenvoudige kennisgeving en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling eenzijdig beëindigen indien één van de partijen deze persoonsgegevens verwerkt in strijd met hetgeen bepaald is in dit protocol, met de algemene verordening gegevensbescherming of met andere relevante wet- of regelgeving inzake de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens.

          Artikel 9: Meldingsplichten

          Partijen engageren zich in het licht van artikel 33 van de algemene verordening gegevensbescherming om elkaar via de functionarissen voor gegevensbescherming zonder onredelijke vertraging op de hoogte te stellen van elk gegevenslek dat zich voordoet betreffende de meegedeelde gegevens met impact op beide partijen en in voorkomend geval onmiddellijk gezamenlijk te overleggen teneinde alle maatregelen te nemen om de gevolgen van het gegevenslek te beperken en te herstellen. De partijen verschaffen elkaar alle informatie die ze nuttig of nodig achten om de beveiligingsmaatregelen te optimaliseren.

          Partijen brengen elkaar onmiddellijk op de hoogte van wijzigingen van wetgeving met impact op voorliggend protocol, zoals de finaliteit, proportionaliteit, frequentie, duurtijd enz. en in voorkomend geval van wijzigingen omtrent de verwerkers.

          Artikel 10: Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

          Dit protocol wordt beheerst door het Belgisch recht.

          Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met dit protocol worden beslecht door de bevoegde rechtbank in Leuven.

          Artikel 11: Inwerkingtreding en opzegging

          Dit protocol treedt in werking op de datum van ondertekening. 

          Partijen kunnen na onderling overleg dit protocol ten allen tijde schriftelijk opzeggen.

          Het protocol eindigt tevens van rechtswege wanneer er geen rechtsgrond meer bestaat voor de gevraagde doorgifte van persoonsgegevens.

           

          Opgemaakt te Leuven op  ……………

           

          Namens EcoWerf                                              Namens de gemeente

           

          Jonathan DE WITTE
          Algemeen directeur

          Bart CLERCKX
          Burgemeester

           

            

          Marijke PERTZ
          Algemeen directeur

          Artikel 2: De gemeenteraad machtigt de burgemeester en algemeen directeur om het protocol in naam en voor rekening van het gemeentebestuur te ondertekenen.

          Artikel 3: De beslissing wordt ter kennis gebracht van EcoWerf.

        • 874.1 - OMV/2021/180/OV - Beslissing over het stratentracé voorzien in de omgevingsvergunningsaanvraag inzake het verbouwen en uitbreiden van de eengezinswoning (met grondafstand) te Ijzerenwegstraat 29, 3051 Oud-Heverlee

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad keurt de voorgestelde grondafstand ter hoogte van de Ijzerenwegstraat 29, zoals voorzien in rode kleur op plan_grondafstand_kleur, opgesteld door landmeter-expert An Stappers, goed.

          Artikel 2: De strook grond (39ca) voor de desbetreffende woning zoals weergegeven op detail IMG-20220121-WA0000.jpg dient kosteloos aan de gemeente afgestaan te worden en op gelijk niveau gebracht met de bestaande wegenis en/of vrijgemaakt van alle obstakels en niet-natuurlijke beplantingen. De kosten van de opgelegde werken en de akte van notaris vallen ten laste van de aanvrager.

          Artikel 3: De gemeenteraad duidt de burgemeester en algemeen directeur aan tot het ondertekenen van de akte van grondafstand.

        • 874.1/OMV/2021/117/OV - OMV_2021107888 - Beslissing over de grondafstand voorzien in de omgevingsvergunningsaanvraag voor het afbreken van woning en bijgebouw nr. 2, het afbreken van woning en bijgebouwen nrs. 4/4A, het bouwen van 12 appartementen in twee volumes met ondergrondse parking met grondafstand te Verbindingsstraat 2, 4 en 4A, 3053 Oud-Heverlee

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad keurt de voorgestelde grondafstand met oppervlakte van 1639 m² op het perceel 99M, aangeduid in het geel op het plan 'grondafstand' ter hoogte van de Verbindingsstraat 4A, 3053 Haasrode goed.

          Artikel 2: Het deel van het perceel 99M zoals weergegeven op het plan inzake de grondafstand opgenomen in de omgevingsvergunningsaanvraag dient kosteloos aan de gemeente afgestaan te worden. De strook grond naast de toegangsweg dient over de breedte van de afgestane strook (vanaf de Verbindingsstraat tot op het einde van het bouwperceel) naast de toegangsweg naar de parking te worden vrijgemaakt van alle obstakels en niet-natuurlijke beplantingen. Het stuk achteraan perceel 99M (naast de vrijgemaakte toegangsstrook) dient vrijgemaakt te worden van alle onnatuurlijke obstakels. De kosten van de opgelegde werken en de akte van notaris vallen ten laste van de aanvrager.

          Artikel 3: WOON real estate NV, de aanvrager van de omgevingsvergunning, stelt in een later aangeleverd plan, voor om een groter stuk af te staan aan de gemeente om op te nemen in het openbaar domein onder ontbindende voorwaarde van het verkrijgen van een definitieve vergunning. Het gaat om het in het blauw aangeduide stuk op het toegevoegde plan van 50m2. De gemeenteraad gaat in op dit voorstel. 

          Artikel 4: De gemeenteraad duidt de burgemeester en algemeen directeur aan tot het ondertekenen van de akte van grondafstand.

    • Extra

      • Infrastructuur

        • Bijkomend agendapunt - 865.1 - Heraanleg Waversebaan van aan de Wittebomendreef tot aan de dorpskern van OudHeverlee: goedkeuring herwerkte plannen en indicatieve raming (CD&V Paul Vleminckx)

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad keurt de herwerkte plannen van de heraanleg van de Waversebaan van aan de Witte Bomendreef tot aan de Dorpsstraat alsook de indicatieve raming ten bedrage van 1.932.696,76 euro incl. BTW, waarvan het deel niet subsidieerbare wegeniswerken 1.187.813,98 euro bedraagt, en het deel subsidieerbare fietspaden 744.882,78 euro incl. BTW bedraagt, goed onder volgende voorwaarden:

          • er wordt geen regeling "voorrang van rechts" ingesteld, de Waversebaan blijft een voorrangsweg
          • een handhavingsmodule komt na tellingen en evaluatie van de infrastructuuringrepen

          Artikel 2: De kredieten voor deze opdracht zijn voorzien in de begroting van dit en de komende jaren onder de actie AC000049 -- Verder werken aan de heraanleg en het verkeersveiliger maken van de as Sint-Joris-Weert - Leuven: Waversebaan, budgetsleutel  2240000/PATR/0200 -- Wegen - Aanschaffingswaarde/Wegen en budgetsleutel   2022/1500000/PATR/0200 -- Investeringssubsidies en -schenkingen in kapitaal met vordering op korte termijn - Nominaal bedrag van de subsidie of waarde van de schenking/Wegen.

          Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de verdere uitvoering van dit dossier.

      • Ruimtelijke ordening en leefmilieu

        • Bijkomend agendapunt - 871 - Advies gemeente inzake PRIAK Haasrode Centrum (CD&V Paul Vleminckx)

          Goedgekeurd

          Voorstel gezamenlijke oppositie (niet goedgekeurd): 

          De gemeenteraad beslist om het punt "Advies gemeente inzake PRIAK Haasrode" niet te behandelen op de gemeenteraad van 25 januari 2022 en het voor te leggen aan de gemeenteraad van februari of maart 2022 bij voorkeur na het eerst besproken te hebben op een gemeenteraadscommisie "Ruimte".


          Voorstel besluit college (goedgekeurd):

          Artikel 1: De gemeenteraad neemt kennis van de aanvraag tot principieel akkoord voor Haasrode centrum door Durabrik.

          Artikel 2:  De gemeenteraad verleent een voorwaardelijk gunstig advies over de voorliggende aanvraag tot PRIAK. 

          • Bij de aanvraag werd een gedetailleerd inrichtingsvoorstel gevoegd. Om een kwalitatieve invulling van het woonuitbreidingsgebied te garanderen dienen bijkomend volgende elementen in rekening te worden gebracht:20% van de wooneenheden moeten sociale woningen zijn, d.w.z. 32 wooneenheden die gebouwd moeten worden in de eerste fase. Naast de 22 sociale appartementen die ingetekend zijn op het inrichtingsvoorstel dienen bijkomend 10 sociale woningen (grondgebonden) te worden voorzien, conform de visie opgenomen in het masterplan voor de dorpskern van Haasrode. Er zijn 2 groepen van telkens 10 terpwoningen voorzien in het plan. Hiervan is minimum 1 groep voorzien als sociale huurwoningen.
          • verplichte opmaak van een globaal verkavelings- en inrichtingsplan voor het volledige woonuitbreidingsgebied, inclusief de tweede fase;
          • bijzondere aandacht dient besteed te worden aan de inrichting van de open ruimte (groen-blauw netwerk, recreatie- en spelmogelijkheden, collectief gebruik, enz…). De publieke en semi-publieke ruimten dienen een kwalitatieve invulling te krijgen;
          • het volgen van de samenwerkingsovereenkomst inzake het o.a. inrichten van een ontmoetingsruimte,  het maken van een beeldkwaliteitsplan en inzetten op deelmobiliteit  teneinde de kwaliteit van de ontwikkeling van het woonuitbreidingsgebied te waarborgen;
          • de noodzakelijkheid rekening te houden met de bepalingen van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het algemeen waterbeleid, inzonderheid artikel 8. Deze bepalingen vragen de watertoets uit te voeren voor de opties genomen binnen het plangebied;
          • de visie en ambities voor het woonuitbreidingsgebied zoals uitgewerkt in het masterplan ‘Een ruimtelijke visie voor de dorpskern van Haasrode en een inrichtingsplan voor het woonuitbreidingsgebied’ (in bijlage) dienen te worden gerespecteerd.

           

      • Bijkomende punten gemeenteraad

        • Bijkomend agendapunt: Containerpark. Voorstel van schepen voor gebruik site “stort van Canivet” is onaanvaardbaar (N-VA)

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad besluit dat er op basis van de huidige informatie geen recyclagepark komt op de Canivet site in Haasrode.

        • Bijkomend agendapunt: Onveilige toestand Naamsesteenweg sinds heraanleg, wegmarkering moet aangepast worden (N-VA)

          Verworpen

          Artikel 1: De gemeenteraad geeft opdracht aan de schepen om, in het belang van de veiligheid van de weggebruikers, een overleg te plannen met AWV en Leuven om de wegmarkering aan te passen.

        • Bijkomend agendapunt: Elektronisch bord aan de school in Blanden werkt niet (N-VA)

          Verworpen

          Artikel 1: De gemeenteraad beslist met het oog op de heropstart van de scholen, dat de elektronische borden in de schoolomgeving gecontroleerd worden en zo nodig hersteld of vervangen. Intussen werken de borden opnieuw MAAR we vragen toch dat in de toekomst de borden sneller zouden hersteld worden!

        • Bijkomend agendapunt: Nood aan nestkastjes in de toren van de kerk in Blanden voor de Torenvalk (N-VA)

          Verworpen

          Artikel 1: De gemeenteraad besluit met het oog op het dierenwelzijn om voor het broedseizoen twee nestkastjes te plaatsen in de kerktoren van Blanden voor de torenvalken.

        • Bijkomend agendapunt: Opvullen putten Weertsedreef (Open Vld)

          Goedgekeurd

          Artikel 1: De gemeenteraad vraagt dat het nodige zo snel mogelijk gedaan wordt om de putten langs de Weertsedreef op te vullen om er voor te zorgen dat er op een veilige manier kan gereden worden.

        • Bijkomend agendapunt: Vraag: Weertsedreef, onze enige verbindingsweg vanaf 17 januari is gevaarlijk! (N-VA)

          Ter kennis genomen

          Het antwoord is te beluisteren via de opname van de vergadering, die terug te vinden is op de website van de gemeente. Dit punt wordt behandeld op tijdstip 1:38:35 van de opname.

        • Bijkomend agendapunt: Vraag: Wateroverlast erkend als ramp! Maar hoe zit het met preventieve acties? (N-VA)

          Ter kennis genomen

          Het antwoord is te beluisteren via de opname van de vergadering, die terug te vinden is op de website van de gemeente. Dit punt wordt behandeld op tijdstip 1:45:08 van de opname.

        • Bijkomend agendapunt: Vraag: Infoportieken goed (laten) beheren op strategische plekken in Meerdaalwoud en Mollendaalbos (N-VA)

          Ter kennis genomen

          Het antwoord is te beluisteren via de opname van de vergadering, die terug te vinden is op de website van de gemeente. Dit punt wordt behandeld op tijdstip 2:00:10 van de opname.

        • Bijkomend agendapunt: Vraag: Plannen voor een mogelijke aankoop van een deel van het klooster te Vaalbeek door de gemeente (Open Vld)

          Ter kennis genomen

          Het antwoord is te beluisteren via de opname van de vergadering, die terug te vinden is op de website van de gemeente. Dit punt wordt behandeld op tijdstip 2:01:36 van de opname.

        • Bijkomend agendapunt: Vraag: Stand van zaken buurtwinkel Okay Oud-Heverlee (Open Vld)

          Ter kennis genomen

          Het antwoord is te beluisteren via de opname van de vergadering, die terug te vinden is op de website van de gemeente. Dit punt wordt behandeld op tijdstip 2:22:22 van de opname.

        • Bijkomend agendapunt: Vraag: Impact verhoging energieprijzen voor de gemeente en het OCMW (Open Vld)

          Ter kennis genomen

          Het antwoord is te beluisteren via de opname van de vergadering, die terug te vinden is op de website van de gemeente. Dit punt wordt behandeld op tijdstip 2:42:15 van de opname.

Namens gemeenteraad,

Marijke Pertz
algemeen directeur

Adinda Claessen
voorzitter van de gemeenteraad