Onverminderd de bepalingen van :
- Het koninklijk besluit van 1 december 1975, houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, inzonderheid artikel 78.
- Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
- Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en de verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
- Het decreet van 16 mei 2008, betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens.
- De algemene omzendbrief nopens de wegsignalisatie.
- De beslissing van de gemeenteraad van 28 januari 2025 aangaande de omschrijving van het begrip dagelijks bestuur.
Aanvraag voor inname openbaar domein:
Aannemer: bv Van Goidsenhoven & Zoon - 0475 68 40 38
Locatie: Verbindingsstraat 4a, 3053 Haasrode
Periode: 03/03/2025 tot en met 30/06/2025
Reden: Sporadische afsluiting toegangsweg parking voor leveringen
De dienst infrastructuur heeft advies gegeven.
Aan het college van burgemeester en schepenen wordt voorgesteld om het besluit van de burgemeester van 21 februari 2025 te bekrachtigen.
Artikel 1: Op voorwaarde dat:
Besluit het college van burgemeester en schepenen volgende tijdelijke maatregelen, zoals vermeld in het afgeleverde advies van de dienst infrastructuur en het besluit van de burgemeester van 21 februari 2025, goed te keuren voor de periode van 3 maart 2025 tot en met 30 juni 2025:
AANKONDIGING VAN DE INNAME:
Minstens 2 werkdagen op voorhand wordt er aan de toegangsweg (kant Verbindingsstraat) een informatiebord geplaatst om de afsluiting van de parking aan te kondigen.
Het formaat van het informatiebord is minstens A2 formaat (of groter) en voorzien van de tekst: Parking niet bereikbaar op (in te vullen datum volgens lange datumnotatie) van … uur tot … uur.
TIJDENS DE INNAME:
Het voertuig/de oplegger voor levering wordt op de rijweg/toegangsweg zelf geplaatst.
Het voetpad wordt NIET ingenomen.
Tijdens de levering wordt er een werftoezichter voorzien om eventueel voetgangers-/fietsverkeer te regelen op het voetpad.
De toegangsweg aan de Verbindingsstraat afsluiten met nadar + verkeersbord C3.
TOEGELATE UREN VAN INNAME:
Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag:
Gezien de locatie vlakbij de lokale school ligt, de inname pas laten aanvangen om 09.30 uur en eindigen uiterlijk om 15.00 uur.
Op woensdag:
Gezien de locatie vlakbij de lokale school ligt, de inname enkel uitvoeren tussen 9.30 uur en 11.30 uur of na 13.30 uur.
TE VERWITTIGEN INSTANTIES:
De gemeente Oud-Heverlee wordt van elke inname afzonderlijk op de hoogte gebracht via mail naar openbaardomein@oud-heverlee.be en dit minstens 2 werkdagen op voorhand.
De gemeentelijke basisschool ‘De Hazensprong’ wordt van elke inname afzonderlijk op de hoogte gebracht via mail naar directie@dehazensprong.be en secretariaat@dehazensprong.be en dit minstens 2 werkdagen op voorhand.
Artikel 2: De weggebruikers zullen van deze regeling op de hoogte worden gebracht door middel van de verkeersborden voorgeschreven bij Koninklijk Besluit van 1 december 1975, gewijzigd door het Koninklijk Besluit van 27 april 1976 en volgende inzake het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer. Zij zullen door de aanvrager geplaatst en onderhouden worden zoals bepaald in het Ministerieel Besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg. Dit geldt evenzo voor de in dit Ministerieel Besluit vernoemde verlichtingstoestellen.
Artikel 3: De inbreuken op deze verordening zullen worden beteugeld met politiestraffen, voor zover een wet of een algemene- of provinciale verordeningen geen andere straffen voorziet.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit zal worden overgemaakt aan de griffie van de politierechtbank van het kanton en aan deze van de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement.
Artikel 5: Dit besluit wordt van kracht de dag waarop het bekend is gemaakt en het blijft van kracht tot het einde der werken of evenement.
Artikel 6: Een kopij van dit besluit dient gedurende de volledige duur van de werken of het evenement op de locatie aanwezig te zijn.
Artikel 7: Een aanvraag tot verlenging van de politieverordening dient minstens 1 week op voorhand te worden aangevraagd.
Artikel 8: Onderstaande instanties en/of personen dienen op voorhand door de aanvrager te worden verwittigd: de omwonenden.